Utthita Trikonasana (pronounced oo-TEE-tah tri-cone-AHS-anna) stands for extended triangle pose. Feet are placed about three feet apart one foot turned forward and the other at a 90° angle. To enter into the posture you first reach the hand over the foot pointing forward as far forwards as you can, then bring it down to grap the big toe while the opposite arm follows upwards like the blade of a windmill. The head turns upwards with the gaze focused on the dristhi, the hand. 

The most common mistake in this posture is the failure to keep the hip open upwards. If you let the hip fall downwards to your side you curve the spine, creating a twist, instead of keeping the entire torso open pointing to your side. In the perfect posture there is a straight line from the tailbone to the crown of the head running through the entire spine. 

The reverse pose is called Parivrtta Trikonasana (pronounced par-ee-vrit-tah trik-cone-AHS-anna) meaning revolved triangle pose. In this posture the opposte arm is placed infront of the opposite leg, resulting in a desired twist through the spine as you look at the upper hand. To achieve this the hips are instead squared forwards.  

Utthita Trikonasana (pronounciado oo-TEE-tah tri-cone-AHS-anna) significa postura extendida del triangulo. Los pies a distancia de mas o menos tres pies, un dirigida a la frente y el otro en un ángulo de 90°. Para entrar en la postura, empieza con alcanzar la mano del mismo lado de la pierna mas enfrente lo mas posible, y despues baja y agarra el dedo gordo del pie, mientras la mano opuesta siga arriba. Gira la cabeza y mira arriba a la mano.

El error mas comun en esta postura es la falta de mantener la cadera abierta hacia arriba. Si la cadera caye abajo la columna esta curvada en lugar. Lo que te esforzas por lograr es abrir el torso por completo. En la postura perfecta se forma un

a linea recta desde la cóccix hasta la coronilla.

La postura reversa de se llama Parivrtta Trikonasana (pronounciado par-ee-vrit-tah trik-cone-AHS-anna) que significa postura del triangulo girada. En esta postura el brazo opuesta cruza la pierna opuesta, con el resultado de que se forme un giro a lo largo de la columna cuando mires a la mano arriba. Para lograr en esto las caderas estan cuadradas a la frente.