In the posture Utthita Parsvakonasana (pronounced oo-TEE-tah parsh-vah-cone-AHS-anna), usually translated as Extended Side Angle Pose the practictioner aim to draw a straight line from the back of her heel to the top of her fingertip on one side of the body. To keep the line straight the hip of the extended leg needs to rotate upwards. The opposite leg is kept bent in 90° with the arm placed by the foot or resting on the knee. Dristhi is the middle finger of the extended hand, why the head need to turn to look upwards. 

The Revolved Side Angle Pose, Parivritta Parsvakonasana (pronounced par-ee-vrit-tah parsh-vah-cone-AHS-anna) has a similar stance but is completed by bringing the shoulder of opposite side over the bent knee, creating a twist through out the legnth of the spine. The hand is placed on the floor next to the foot with the opposite arm extended or alternatively both hands can be brought into prayerposition. Dristhi is the fingertip of the extended hand or simply upwards if you choose the modification. In both Parshvakonasana positions, pay attention to keeping the entire blade of the foot of the extended leg pushing into the mat. 

En la postura Utthita Parsvakonasana (pronounciado oo-TEE-tah parsh-vah-cone-AHS-anna), normalmente traducido a significar postura del ángulo lateral extendido, se trata de crear una linea recta por el largo de un lado del cuerpo entre el talón de la pierna extendida y la yema del dedo medio. Para mantener la linea recta la cadera de la peirna extendida tiene que rotarse hasta ariba. La rodilla opuesta esta doblada en un ángulo de 90° con el brazo ubicado  cerca del pie o apoyandose sobre la rodilla doblada. Dristhi es el dedo medio de la mano extendida.

La postura inverso, Parivritta Parsvakonasana (pronounciado par-ee-vrit-tah parsh-vah-cone-AHS-anna) empieza con las piernas igual pero con el hombro opuesto cruzando la rodilla doblada, resultando en un torsión por lo largo de la columna. La mano se coloca en el piso al lado del pie con el brazo opuesto extendido o como alternativa las dos manos en namaste. Dristhi es la yema del dedo medio de la mano extendida o simplemente mirando arriba si uses la modificación. En ambas posturas Parshvakonasana prestale atención a mantener todo el pie de la pierna extendidad empujada al tapete.