Prasarita Padottanasana (pronounced pra-sa-REE-tah pah-doh-tahn-AHS-anna )means Wide-Legged Standing Forward Bend, of which there is a family of four postures A-D. The legs are spread wide apart, exact distance depends on the individual practitioners ratio between the length of the torso to the length of the legs. Aim for a distance where you now, or eventually, will be able to place your head on the mat. Feet are positioned with the outsides parallel, toes pointing slightly inwards. Pressing the entirety of the feet into the mat not only avoids pain the the ankles but helps the thighs to roll backwards so that you can bend further forward. Activating the bandhas as well as the quadriceps by lifting the kneecaps can also help you find more  depth.

The difference between the four positions lies in the positioning if the hands. In the A position the hands are placed

shoulderwidth apart inbetween the feet, in the B position the hands are placed on the waist, in the C position the hands are

grasped behinde the back trying to place them on the mat behind the head and finally in the D position the grasping the big toes. Avoid letting the shoulders climb uptowards the ears.

Dristi: Tip of the nose

Prasarita Padottanasana (se pronunica pra-sa-REE-tah pah-doh-tahn-AHS-anna) traducido significa Postura Ancha Con Inclinacion Hacia Adelante, y son una familia de cuatros posturas de A a D. Las piernas estan bien separados, la distancia exacta depende de la proporción individual entre la longitud de las piernas y el torso. Busqua la distancia en la cual puedes o podrás un dia tocar la cabeza a la alfombra entre las piernas. Los pies estan colocados con los partes exteriores paralelos, dedos dirigidos ligeramente hacia adentro. Empujando toda la planta del pie hacia la alfombra no solamente evita dolor en los tobillos, sino te sirve para rodar los musclos hacia atras y lograr en inclinarte mas hacia adelante. Firmamente activando las bandhas igual como levantar las rótulas suavemente tambien facilita.

La diferencia entre las cuartos posturas consiste en la posición de las manos. En la postura A las manos estan a la distancia de los hombros colocadas entre los pies, en la postura B estan colocadas en la cintura, en la postura C  tenemos las manos agarradas detrás de la espalda, tratando de tocar la alfombra y por último en la postura D agarran los dedos gordos de los pies. Evita dejar los hombros acercarse a las orejas.

Dristi: punta de la nariz