Parshvottanasana (parsh-coh-tahn-AHS o-anna )or Intense Side Strech is just as it’s name says an intense streching pose. One foot is placed a few feet behind the other with the foot turned out in a 45° angle. The hips are still squared forward and to achieve a solid foundation in this posture both thighs are activated- the thigh of the front leg pushing back and the thigh of the back leg rolling inwards and forwards to even out the hips. Avoid leaning into the front foot and instead push the back foot into the matt to distribute the weight more evenly.

The upperbody is opening up by holding the arms behind either grapping the elbows or in the full posture forming a prayer position, namaste, behind the back. This will intensly open up the shoulders and the chest. Lean forwards, gazing at the big toe or when your chin touches the shin focus of the tip of your nose. The first step is to bring the head towars the knee, then touch the forehead towards the shin and then finally move the chin to touch the shin.

Parshvottanasana (parsh-coh-tahn-AHS o-anna ) o Estiramiento Intenso del Lado del Cuerpo forma como su nombre avisa un estiramiento muy intenso. Un pie se coloca unos  pies atras del otro en un ángulo de 45°. Las caderas estan cuadradas haci

a adelante y para lograr una fundacion solida en esta postura los dos muslos estan activados- lo de la pierna en frente se empuja hacia atras y lo de la pierna atras hacia adelante. Evita poner todo el peso en el pie delantero, sino empuja el otro pie hacia la alfombra para distribuir el peso.

Abre el pecho por mantener los brazos detras de la espalda, agarrando los codos o entrando con las manos en la postura de rezo. Inclina sobre la pierna en frente, mirando hacia el dedo gordo de la pie y cando coloces la cabeza en la espinilla, enfoca la mirada en la punta de la nariz. El primer paso es bajar la cabeza hacia la pierna, el seguno colocar la frente en la espinilla y finalmente la barbilla.