Ardha Baddha Padmottanasana means Intense Bound Half Lotus and is indeed a very intense posse for the knees, why modifications might be suitable for those with knee issues. Gregor Maehle has designed a step-by-step-test to assure that you dont move into the posture before your knees, or hips for that matter, have gained the required flexibility. Only move to the next step after full completion of the prior.The first part is to lift your leg straight up and see if you can touch the sitbone with your heel. The second is to bring the knee out to the side and the heel to the groin on the oopposite side. In the third step lift the heel up to the belly button. Fourth keeping the heel in line with the belly button replace it in the groun and take the had of the same side behind the back and hook it to the toe. Only of you are able to hook the toe, bend the upper body forward. The knee is pushed in and down to be parallell to the standing leg, the hand is either places by the side of the foot or grabbing the ancle.

 If the posture is too extreme for the knees, the practitionar can instead go into Vrjsasana, the tree pose, where the foot is placed on the inside of the opposite thigh and hands held in prayerposition. If the hand wont reach behind the back to grab the toe, use the hand on the side of the standing leg to hold on to the foot.

Postura del arbol (alternativo)

Ardha Baddha Padmottanasana significa Intensiva Postura de Lotus Atada y veraderamente es euna postura bien intensiva para las rodillas, por lo cual modificaciones son mas adecuados para personas con problemas de la rodillas. El instructor Gregor Maehle aconseja un metodo para asegurar que las rodillas igual como las caderas tienen la flexibilidad requerido para la postura. Continua con el proximo paso, unicamente siempre y cuando logres cumplir el anteror completamente. Primero levanta la rodilla hacia arriba y intenta de tocar el esquion con el talón. En segundo lugar dirije la rodilla hacia afuera y coloca el pie en la ingle del lado opuesto. En tercer lugar levanta el talón hacia el ombligo. En cuarto lugar baja el talon, mantiendolo en linea con el ombligo, hacia la ingle otra vez. lleva el brazo del lado de la rodilla doblada detras de la espalda y agarra el dedo gordo del pie. Solamente en caso de que puedas agarrar el dedo del pie, inclinate hacia abajo. Coloca la mano al lado del pie o agarra el tobillo.

Intenta de poner la rodilla doblada paralellamente a la pierna parada.  

Por si la postura resulta en presión exagerado de la rodilla, el practicante puede sustituirla por Vrjsasana, la postura del arbol, en la cual se coloca el pie en el interior del muslo de la pierna opuesta y las manos en postura de rezo. En caso que la mano no alcance para agarrar el dedo, toma el pie con la mano del lado de la pierna parada.