Virbhadrasana !

Virbhadrasana, the Warrior Pose, has gotten its name from a story in hindu mythology about god Shiva and how he created the warrior Virabhadra to revenge a brahmin headpriest for diapproving of his unorthodox ways. In Vribhadrasana A one foot is kept in the back of the yogamat at a 45° angle while the other leg is placed forward with the leg bent. The arms are raised over the head and straightened at the outside of the ears. With the gaze directed upwards the chest lifts and opened to the ceiling. A few detailes to keep your attention to in this posture: You want the hips to be placed squarly facing forwards. For this to happen the hip of the stright leg need to push forward to come to meet it oppostie counterpart. The chest is reaching upwards, while facing directly forward, the shoulders located directly above the hips. The arms are reaching up, but the shoulders kept low. Draw the shoulderblades down and out to facilitate the shoulderpositioning. The knee of the bent leg is aiming at a 90° angle, but never pushing over the ankle. Avoid to overarch the back by drawing in the ribs. 

The the B position, the hips open up to the sides and the arms reach out to the sides. The leg is continuosly bent at 90°. To ge the maximum bend, ou will need to legnthen your stance slightly while entering into the second posture. The spine and the arms form a perfect cross with the upperbody as the centerline directly positioned over the tailbone and the arms reaching out strongly, looking forward over the bent knee. In both the A and B position, the blade of the back foot is pushing into the mat.

Virbhadrasana, La Postura del Guerrero, deriva su nombre de un cuento de la mitologiahindo sobre el dios Shiva que creó eö guerrero Virbhadrasana para vengar un scerdote brahmino  quien desaprobó las modales poco ortodoxos de Shiva. En Vribhadrasana A un pie se queda en el fondo de la alfombra en un angulo de 45° mientras la pierna opuesta esta doblada en el frente. Los brazos se alargan hacia arriba al lado de las orejas. La mirada esta fijada hacia arriba con el pecho abriendose hacia el techo. Pon atencion en unas detalles en esta postura: Las caderas deben ser cuadradas y direccionadas hacia el frente. Esto significa que la cadera de la pierna recta tiene que moverse hacia adelante para ponerse al lado de la otra cadera.  El pecho alcanca hacia arriba y enfrente con los hombros directamente sobre las caderas. Mientra los brazos se alargan hacia arriva, los hombros se mantienen bajados.  Acerca los homoplatos para facilitar la postura de los hombros. La rodilla esta doblada,

Virabhadrasana B

 intentando de lograr un angulo de 90°, sin cruzar el tobillo. Evita arquear el lumbago.   

En la postura B, las caderas abren a los lado y los brazos estiran rectos a lados opuestos sobre las piernas. La pierna se mantiene doblada en un angulo de 90°. Para obtener en angulo correcto, la distancia entre las piernas hay que ser un poco mas larga que en la postura anterior.  La columna vertebral y los brazos forman una cruz perfecta.