For those who’ve read the previous posture posts on this blog it must be getting more apparent that certain postures and posture names are related. Ardha Baddha Padma Paschimottanasana is simply a seated version of Ardha Baddha Padomottanasana. The completion of the posture does become quite different when seated though. Pay attention to the limits of your knees not to hurt yourself as tone foot is placed in the hipjoint of the opposite leg. Bring the arm of the bent knee behind the back and bind with the toe, the opposite hand moves forward to grab the foot of the extended leg. Strive to even out the hips and the shoulders and move forwards sinking the chest to the leg.  

Ellos de ustedes quienes han leido los articulos posteriores de las posturas probablemente estan dandose cuenta que algunas de las posturas y sus nombres estan relacionadas. Ardha Baddha Padma Paschimottanasana es simplemente la version sentada de Ardha Baddha Padomottanasana. Pero tambien van a experimentar que el cumplimiento de la postura es bien diferente cuando uno esta sentada. Por favor pon atencion a los limites del movimiento de tus rodillas para se no te lastimes mientras colocas un pie en la articulacion de la cadera de la pierna opuesta. Mueve el brazo detras de la espalda y agarra el dedo del pie. La mano opuesta agarra el pie de la pierna extendida. Trata de nivelar las caderas y hombro y inclina el pecho hacia abajos directamente sobre la pierna extendida.