Marichyasana B is very similar to the A version of the posture, while the formerly straight leg is now kept in half lotus. This puts a very different pressure on the knee though, why people with kneeproblems need to proceed with some caution. From a seated postion with the legs straight forward one foot is placed in the hipjoint of the opposite leg. The opposite leg is then bent and the foot placed so that the ankle is aligned with the outside of the hip. Move the knee of the leg in lotus downwards and out until it is in a 45° angle. Actively rotate the muscle of your thigh inwards all the way from the hip to take the tension off the knee and the ankle ( a common problem is otherwise pain in the knee or ankle since these joints get to balance the lack of rotation from the hip). With the legs in place take the arm on the side where the sole of the foot is on the floor and reach it up and forwards, wraping the arm around the leg. Ideally the armpit is on the shin of the leg in between the knee and the foot. The opposite arm goes behind the back and grabbes the wrist. Inhale and lift the chest up and with an exhalation fold the chest forward placing the forhead to the ground. Ones your forward is well on the ground work on placing the chin down instead.

Marichyasana B es bastante similar a la version A de la postura, pero esta vez la pierna anteriormente recta esta en medio lotus. El diferencia de presion en la rodilla es grande pues personas con problemas de las rodillas deben tener cuidado. De una postura sentada con las piernas rectas hacia adelante un pie se coloca en la articulación de la cadera de la otra pierna. Esta otra pierna se dobla colocando el pie en el piso con la parte exterior del tobillo alineado con la parte exterior de la cadera. Mueve la rodilla del lotus hacia abajo y hacia afuera hasta un angulo de 45°. Utiliza el musculo del muslo activamente para girarlo hacia adentro desde la cadera. Esto tiene el efecto que se alivia un poco de la presion de la cadera y tobillo. Un problema común es que se siente dolor en las rodillas o tobillos ya que estos compensan la falta de rotacion de la cadera. Desde aqui levanta el brazo del lado con la planta del pie en el piso recto hacia arriba y hacia adelante, cruzando el pie con el brazo. Lo ideal es colocar la axila en la espinilla entre el pie y la rodilla. El brazo opuesto alcance la muneca detras del cuerpo. Con una inhalacion levanta el pecho y con la exhalacion inclinate hacia abajo con la frente en el suelo. Cuando tengas la frente bien colocada en el piso, pretiende colocarla barbilla en el piso.