Marichyasana C is a twisting posture, enhancing the mobility in the upper spine and streching the intercostal muscles between the ribs and thereby preparing the body for backbends. The position of the legs is the same as in Marichyasana A, one leg is straight and active with the knee pushing into the floor and an internal rotation of the thigh. The other is drawn in towards the body with the outside of the foot in line with the outside of the hip. This leaves the hips unsquared and aviods excessive twisting of the lower back. From here the opposite arm is brought over and around the bent knee and the other arm brought behind the back to grab the wrist. This can be challening at first and in the beginning one may not be able to get the bind but need to work on bringing the shoulder over the bent knee. It is common to see that when practitioners first manage to bind their hands behind the back their shoulders are held unevenly as the one on the binding side is tilting upwards. Gradually work on evening out the shoulders as you grow more flexible. In the posture lengthen upwards with the inhalation, sitting tall by lifting the crown of the head while rootening the sitbowns downwards to find stability. At the exhalation twist further back wards, the gaze is directed behind you. Push the knee of the bent leg outwards to facilitate the twist and aviod leaning backwards but attempt keeping the upperbody inline.

Marichyasana C es una postura retorcida, aumentando la mobilidad de la parte superior de la columna vertebral y estirando los musculos intercostales entra las costillas, lo que prepara el cuerpo para poder echarse hacia atras.  La colocación de las piernas es la misma como en Marichyasana A con una activamente recta empujando la rodilla hacia el piso  y con rotación hacia adentro en el muslo. La otra pierna se acerca al cuerpo con el exterior del pie en una linea con el exterior de la cadera.  Asi las caderas no son cuadradas y se evita la torcion exagerada de la espalda inferior.  Desde esta base el brazo opuesto se lleva sobre y alrededor de la rodilla doblada. El otro brazo se lleva detras de la espalda para que agarre la muneca. Al principio puede ser dificil que se logre hacer la postura completa. Es muy probable que el principante tenga que limitarse a pretender llevar el hombro al otro lado de la rodilla y que no pueda agarrar la muneca detras de la espalda. Al lograrlo es muy común que se vea los hombros del que practique descuadrados  por la tendencia de que el hombro atado al pie se incline hacia arriba.  Intenta de nivelarlos gradualmente mientras te pongas mas flexible. En la postura enlarga la columna hacia arriba con la inhalacion, levantando la corona y arraigando los esquiones hacia abajo para estabilizarte. Con la exhalacion torciona mas, mirando hacia abajo sobre el hombro. Empuja la rodilla hacia afuera contra el brazo atado para facilitar la torción. Evita inclinarte hacia atras sino asegura que el torso esta alineado.