Navasana, the boat pose, works intensively with strengthening the abdominal muscles. Resting on the buttocks and leaning back gently  the legs are kept straight and lifted until your toes are in level with the eyes. The arms are kept reaching forwards on the sides close to the body with palms facing inwards. Pay attention to your lower back to ensure that you dont cure it, but keept straightening out the back and opening the heart. If the posture is too intense, bend the knees and gradually work towards straightening them out. In the ashtanga practice Navasana is repeated five times. Between each repetition the arms are places on the sides of the body, the legs bend and the entire body lifted upwards. This movements, called Lollasana, is a good preparation for the jumpbacks as one strengthen the arms and shoulders and work on using the bandhas.

Navasana, la postura del barco, intensamente fortalece los abdominos. Apoyandose en las nalgas y inclinandose hacia atras se levanta las piernas rectas hasta que esten a la altura de los ojos. Los brazos alcanza desde los hombros paralelos al cuerpo hacia adelante con las palmas direcionadas hacia adentro. Pon atencion a el lumbago asegurando que no se dobla sino sigue enderezando la espalda y abriendo el corazon. Si hallas la postura demasiado intensa, dobla las rodillas y intenta de enderezarlas gradualmente. En la practica de ashtanga se repita Navasana cinco vezes. Entre cada repeticion los brazos son colocados al lado del cuerpo, las piernas dobladas y todo el cuerpo se levanta hacia arriba. Este movimiento, que se llama Lollasana, sirve para prepararte para los saltos hacia atras ya que fortalece los brazos y hombros y ensena control de las bandhas.