Bhujapidasana, means the posture with pressure on the arms and to perform each vinyasa of the posture fully requires good strength in the arms. Bhujapidasana is entered from Adho Muhka Svanasana, the downward facing dog posture. From here one jumps high bending the arms slightly in the jump and landing with the thighs on the upper arms. The legs are immediatly crossed with the right ankle on top of the left. With an exhalation the feet are brought backwards in between the arms without touching the floor as the upper body is lowered towards the floor. As a beginner one can start by placing the head on the floor and then working towards only resting the chin on the floor. To hold Bhujapidasana one need to activate the bandhas and acquire strenght in the arms and abdomen. When exiting the posture the upperbody is lifted upwards and the feet brought forwards without touching the floor. When up right again the legs are first straightened and the bent so that the knees are  balancing on the upper arms in the posture called Bakasana, the crow. From Bakasana one shoot the legs backwards landing directly in Chaturanga Dandasana.

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Bhujapidasana, significa la postura con presion en los brazos y es cierto que  hacer cada vinyasa correctamente requiere mucha fuerza de los brazos. Se entra Bhujapidasana desde Adho Muhka Svanasana (la postura del perro boca abajo). Desde Adho Mukha Svanasana se salta altamente doblando los brazos ligeramente y va a parar con los muslos sobre los brazos. Sin parar las piernas se cruzan con el tobillo derecho sobre el izquierdo. Con la proxima exhalacion se lleva los pies hacia detras entre los brazos sin tocar el piso y el torso se inclina hacia el suelo. Principantes pueden  colocar la cabeza o la frente en el suelo y gradualmente intentar  levantarla hasta que solamente la barbilla descansa en el piso. Mantener Bhujapidasana exige que se active las bandas y adquira fuerza de los brazos y el abdomen. Al salir de la postura se levanta el torso de nuevo y lleva los pies hacia adelante sin tocar el piso. Cuando el torso este recto primero se estira las piernas para despues doblar las rodillas para equilibrarlas sobre los brazos en la postura Bakasana (la postura del cuervo). Desde Bakasana se lanza las piernas hacia detras parandose en Chaturanga Dandasana.