Garbha Pindasana means “embryo- in-the womb- posture ” and leads immediatly to the following posture Kukkutasana, the “rooster-posture”. Both postures require flexibility and openness in the hips and knees, why many practitioners need to begin with modified versions untill such flexibility is achieved. Begin by placing your legs in lotus, beginning with the right leg. If you can’t sit in lotus, simply cross your legs. If in lotus push your right hand and arm through the space inbetween your claves and thighs until the elbow and then do the same with the left arm. Ideally you want to be able to reach your palms up to clasp your ears. If this is to difficult lift the legs and wrap your arms around them on the outside. Rest the bodyweight on the buttocks and straighten up the back as much as posible. Hold for five breaths.

After five breaths the hands are moved up to the top of the head with the chin close to the chest. Holding the head one rolls back on the exhalation and rolls in on the inhalation creating a swinging motion. Gently move the body clockwards with every swing going full circle by rocking the body nine times. On the last inhalation release the hands from the head, place them on the floor and lift up the entire body into Kukkutasana. Hold the posture for five breaths.

Garbha Pindasana significa la postura del embrión en el utero y es segida de la postura Kukkutasana, del gallo.  Las dos posturas requieren flexibilidad de las caderas y rodillas por lo cual muchos deben empezar con moderaciones de las mismas hasta que tengas la flexibilidad requerida. Comienza con las dos piernas en loto, entrando con la derecha. En caso que no puedas sentar en loto, simplemente cruza las piernas. Si en loto, empuja el brazo derecho entre la pantorilla y muslo hasta los codos y haz lo mismo con el brazo izquerdo. Inmejorablemente alcanzas tus orejas con las palmas de las manos: Si no logres esto levanta las piernas y abrazalas con los brazos. Apoya el peso del cuerpo en las nalgas estirando la espalda lo mas posible, Quedate aqui cinco respiraciones.

Despues de cinco respiraciones mueve las mando arriba hacia encima de la cabeza, bajando la barbilla hacia el pecho. Con las manos en la cabeza revolcate hacia atras con la exhilacion y otra vez hacia arriba con la inhalacion moviendote un pocit hacia el lado derecho en cada oscilacion, formando un circulo completo en nuevo giras. En la ultima inhalacion suelta las manos y colocalas en el piso levantando todo el cuerpo en Kukkutasana. Quedate aqui cinco respiraciones.