Baddha Konasana, the bound angle pose is the first of the Konasana family of postures in the Ashtanga primary series. Different practitioners add few variations of this posture into the series, but the main postore is performed by bringing both feet as close to the groins as you can. Aim at placing your knees and akles in one straight line. From here hold your feet with the thumbs on the inside of the soles, opening up  the feet as the pages of a book. This action simultaneously helps to push the knees down towards the floor. Keeping the legs like this lengthen the upper body and fold forward with straight back, thouching the forhead or chin to the floor if you can.As you reach forward pay attention so that the sitbones dont fly off the ground, but stay rooted downwards. Breath and feel how your hips are opening as you lengthen the upper body with every inhalation and puch the sitbones down with every exhalation.

A second variation following this posture is to inhale the upperbody up and then round the back placing the forehead on the feet. Some practitioners also stay in with the back in upright position working on opening up the hips from here.

Baddha Konasana, la postura del ángulo atado es la primera de las posturas de la familia Konasana en la serie primaria de Ashtanga. Algunos anade unas variacioned de esta postura en la serie, pero la postura principal empieza con acercar los pies a la ingle lo mas posible. Trata de poner las rodillas y tobillos en una misma linea. Agarra los pies con los pulgares en las plantas, abriendolas como las paginas de un libro. Hacer esto simultaneamente empuja las rodillas hacia el piso. Con las piernas asi, estira el torso y doblalo con la espalda recta hacia abajo tocando el piso con la frente o la barbilla si posible. Mientras bajas el torso presta atención a mantener las nalgas plantadas. Abre las caderas cada vez mas con la respiracion.

Una seguna version de la postura es levantar el torso y doblarlo tocando los dedos de los pies con la frente. Otra es quedarse con la espalda recta, gradualmente empujando las rodllas hacia el piso.