Uppavishta Konasana, the seated Angle Post, is simply entered by opening up with straight legs to the sides from a seated position and grabbing on to the outsides of the feet. See how far apart you need to place the feet to be able to hold on to the outside, the anlge varies from person to person depening on their individual proportions. Keep the knecaps facing directly upwards, maintaining a outwards rotation in the hips. With and inhalation straighten the back and lengthen through the crown of the head and with an exhalation fold forward. Work towards touching the floor with the chest and belly button while keeping the back completely straight. Aim at placing the chin on the floor with the gaze focused between the eyebrows.

To enter into the B option inhale and lift the chest upwards. Either keep the grip on the outside of the heels, or grab onto the big toes which is usually a bit easier. With the exhalation fold the body gently downwards and with the inhalations pop the legs striaght upwards landing in a balancing posture on your buttocks, the gaze moves upwards and the back is straight the whole time. If it is to hard to complete the lift with straight legs, either bend the legs and straighten them in the air or let go of the feet and lift the legs while walking the hands out towards the toes along the legs.

Uppavishta Konasana, la postura sentada de angulo, es simplemente una postura sentada con las piernas rectas y abiertas en el angulo propicio segun las proporciones del cuerpo de uno. De que distancia se puede mantener las piernas y agarrar los lados exteriores de los pies depende tambien de la flexibilidad. Presta atencion a direcionar las rodillas directamente hacia arriba manteniendo una rotacion ligera de la cadera hacia adentro. Con la inhalacion estira toda la espalda hasta la corona y con la exhalacion dobla el pecho hacia el piso. Intenta de tocar el piso con el pecho y el ombligo, colocando la barbilla el el suelo mirando entre las cejas.

Para entrar en la postura B inhala y levante el pecho. Sigue agarrando la parte exterior de los pies o mueve las manos a los dedos gordos de los pies. Con la exhalacion baja el torso un poco y levanta las piernas rectas hasta el punto de equilibro en las nalgas. Tambien la mirada se mueve hacia arriba manteniendo la espalda recta todo el tiempo.  En caso que no puedas levantar las piernas rectas, dobla las rodillas y estira las otra vez ya en el aire or suelta los pies y camina las manos hacialos poco a poco.