Supta Konasana, the reclined angle posture, is basically Uphavista Konasana performed while resting the back on the yogamat. From a reclined position lift the legs up over the head and spread them wide. Hold on to your big toes, or if this is impossible while keeping the legs straight, grab the ankles. Resting on the shoulders roll your hips upwards lifting the spine towards the ceiling. Push the toes into the floor behind you while flexing the ankles so that the heels point upwards. After holding the position at least fove breaths, rol lightly backwards to give yourself a push and then use the momentum to roll up until you land in Uphavista Konasana B. Pause for a second and then continue falling with control towards the floor maintaining the position of the legs. The first par to touch the floor should be the calfs so that the heels arent damaged.

Supta Konasana, la postura del angulo yacente, es fundamentalmente Uphavista Konasana pero a la espelda en la alfombra. De esta postura acostada levanta las piernas sobre la cabeza extendidas a los dos lados. Agarra los dedos gordos de los pies o si esto es imposible los tobillos. Apoyandote en los hombros levanta las caderas hacia arriba estirando la columna vertebral hacia el techo. Empuja los dedos de los pies hacia el piso, flexionando los tobillos con los talones direcionados hacia arriba. Despues de cinco respiraciones o mas en esta postura, muevete un poco hacia atras para ir adquiriendo la velocidad para pasar las piernas sobre la cabeza hasta Uphavista Konasana B. Haz una pausa de un segundo y continua caer hacia el piso con las piernas extindidas.  La primera parte del cuerpo que toque el piso será las pantorillas para que no lastimes los talones.