Ubhaya Padangushthasana, the both feet big toe posture, is a balancing posture on the buttocks entered into by a rolling movement. The rolling movement is started from a position where the practitioner is lying on the matt with the legs over the head, feet placed behind the head on the matt and holding on to the big toes. From here the practitioner rolls up until stoping balancing on the sitbones, preferably with the legs straight during the entire movement. To get some velocity, one can roll backwards and push off with the toes. Curve the back sufficiently by contracting the lower abdomen, to roll up smothly. When stopping the rolling movement by contracting the bandhas and straightening out the back. When resting on the sitbones lift the heart upwards and straighten out the back while pulling the shoulderblades downwards. The gaze is directed upwards between the eyebrows with the face gently tilted upwards.

Ubhaya Padangushthasana, la postura de los dedos gordos de los dos pies, es una postura de equilibrium de las nalgas la cual se entra con un salto. El salto empieza de con el practicante reclinado en el tapete con las piernas sobre la cabeza y los pies tocando el piso detras de la cabeza, agarrando los dedos gordos de los pies. Desde aqui el practicante se mueve algo atras para empujarse hacia arriba hasta encontrarse en un punto de balance en las nalgas, manteniendo las piernas rectas durante todo el movimiento. Dobla la espalda lo suficiente para saltar suavemente. Para frenar el movimiento contrae las bandhas y estira la espalda. Cuando te apoyes en las nalgas levanta el corazon hacia arriba y empuja los homoplatos hacia abajo. La mirada se dirije hacia arriba entre las cejas con la cara ligeramente inclinada hacia arriba.