Setu Bandhasana, the bridge pose, is one of the more challenging postures for the neck, why precaution should be take by students with neckinjuries. The posture is entered from a reclining position by bringing the heels a little closer to the upperbody and together, opening up the feet to the sides by resting the entire outer arches of the feet on the ground. The knees are slightly bent and fall to the outsides. With the arms on the sides of the body roll up to the crown of the head using the elbows for support. From here lift the arms up and cross them over the chest, bringing the left arm to the right shoulder and viceversa. If you have neck problems you can either keep the arms on the sides or place them on each side of the head for more support. With an inhalation lift your buttocks of the ground and straighten out your legs so that the entire body forms a bridge fron the crown of your head to the arches of the feet. Focus on opening up the throat and keeping the necks muscles long. Push the chest upwards towards the arms pointing the elbows upwards. The buttocks are active and lifting the hips up towards the ceiling. While exiting the posture reverse the actions by lowering your buttocks, the arms and carefully lifting your head of the ground.

Setu Bandhasana, la postura del puente pone mucha presión en el cuello pues estudiantes con histora de lesiones del cuello deben tomar precaucion. Se entra la posture desde el piso, reclinada, acercando los pies algo al cuerpo y abriendolos hacia los dos lados. Apoya todo de los arcos exteriores de los pies en el piso, dobla las rodillas un poco y dejalas caer hacia fuera. Con los brazos colocados al lado del cuerpo levanta y coloca la corona de la cabeza en el suelo apoyandote en los codos. Despues levanta los brazos y cruzalos sobre el pecho, tocando el hombro derecho con la mano izquierda y viceversa. En caso de lesión del cuello manten los brazos en el piso o colocalos al lado de la cabeza para aliviar algo de la presión del cuello. Con la inhalación levanta las nalgas y estira las piernas para formar un puente desde los arcos de los pies hasta la corona de la cabeza. Enfocate en abrir la garganta y mantener los musculos del cuello extendidos. Empuja el pecho hacia arriba dirijiendo los codos hacia el techo. Las nalgas estan activas levantando las caderas hacia arriba. Para salir de la postura repite los movimientos pero al contraro- bajando las nalgas y los brazos y levantando la cabeza con cuidado.