Salamba Sarvangasana, usually called the shoulderstand, is a restorative posture and is held for 15-25 breaths in the ashtanga practice. To avoid putting pressure on the neck that may result in injury it is important that none of the weight of the body is supported by the neck. The vertebraes of the neck should not even touch the floor but the weight is supported by the shoulders, upper arms and back of the head. The arms should be places parallell and the shoulderblades rolled inwards for good support. To enter into the posture one is lying down on the mat on the back and begin by lifting the legs, straight or bent, upwards towards the ceiling. If possible bring them to the point where the legs are directly positioned on top of your shoulders forming one straight line with the body. The arms follow and support the posture on the back. Gradually try to move the hands ldownswards reaching closer to the shoulders to give you more height in the posture. Engage the muscles of the legs and the core to stay active in the posture and breath slowly.

Salamba Sarvangasana, comunmente llamada la parada de los hombros, es una postura reconstituyente que se mantiene por unos 15-25 respiraciones en la practica de ashtanga. Para evitar ejercer demasiada presión sobre el cuello, lo que puede resultar en lesiones, es preciso que nada del peso del cuerpo caiga sobre el cuello. Los vértebras del cuello ni siquiera deben tocar el piso sino se apoya todo el peso en los hombros, brazos y la cabeza. Para lograr esto los brazos tienen que estar en paralelos y los omóplatos direcionados hacia abajo y adentro. Para entrar en la postura se comienza reclinado en la espalda y levanta las piernas, rectas o dobladas, hacia arriba. Si posible las llevas hasta que esten directamente sobre los hombros con todo el cuerpo en una misma linea. Los brazos apoyan con las manos colocadas en la espalda. Gradualmente muevelas hacia abajo aumentando la altura de la postura. Activa los musculos de las piernas y el abdomen para mantener todo el cuerpo activo en la postura y respira con calma.